maandag 16 mei 2016

Begin van de track

Vandaag begonnen we aan de Hanze-fietsroute. Het weer was erg mooi in de ochtend. Voortdurend reden we langs de Waal en de mooie natuur van de uiterwaarden. Zie de foto's. Het gedicht van Hendrik Marsman komt dan voortdurend in je gedachten (Denkend aan Holland...enz), al breek ik me dan over dat enzovoorts de rest van de dag mijn hoofd, want het is al zo lang geleden dat ik het leerde, maar gelukkig is daar dan bij aankomst weer Google en kan je dat zo weer teruglezen.

Om een uur of twee begon het gigantisch te regenen (gelukkig maar een half uur). We konden geen paar meter meer van ons af kijken. Ook dat hoort erbij: koud en nat en eruitzien als twee Kliko's op grote wielen, daar boven op die Waaldijk!
Gelukkig brak de zon weer gauw door en dan ben je snel weer droog!
We hopen dat het morgen ook een beetje meezit met het weer. Dan hopen we te slapen in Zutphen, ook een hanzestad. Meestal zijn we nog mooi op tijd gearriveerd om leuke dingen te gaan bekijken.

Toen we gisteren trouwens hoorden van de overwinning van Max Verstappen, hebben we Reinier een mail gestuurd, in de verwachting dat hij in de wolken zou zijn. Nou, dat bleek dan ook uit zijn antwoord. Hij is wildenthousiast over deze jonge held!

Ik merk dat foto's opladen hier niet lukt, dus dat komt nog wel een keer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.