donderdag 24 oktober 2019

De laatste dag in Australië

Het is zó ontzettend heet hier in de buurt van Adelaïde dat we alleen maar even zijn gaan wandelen in de vroege ochtend. Vanmiddag was het zelfs te heet om buiten te zitten.
Gelukkig is het een leuk huis, gebouwd op palen. In Australië is heel veel gebouwd met golfplaten, zowel de muren als bijna alle daken. Wij vinden het erg lelijk, maar van binnen ziet het er allemaal prachtig uit. Er zijn hier in de buurt ook prachtige tuinen, waar de mensen, ondanks de hitte van vandaag, nog aan het werk zijn. De tuin is hun trots en dat is wel een beetje Engels, toch?

Onze gastvrouw vroeg ons een paar keer om de deuren naar de tuin dicht te houden, want er komen anders possums (een soort buidelrat, die je 's-nachts vreselijk hoort krijsen) in het huisje.
Die waarschuwing had tot gevolg dat ik de halve nacht lag te luisteren of ik binnen iets hoorde en pas toen Bert onder het bed keek, waar ik toch duidelijk iets hoorde en vervolgens vertelde dat hij niks zag, ben ik in slaap gevallen. Ik denk dat ik het gedroomd had, want ik vond het zo'n rotidee als er één in huis zou zitten. Nog nooit ben ik bang geweest voor een muis, maar dit vond ik wel griezelig.

Morgenochtend om tien uur vliegen we naar Singapore en vandaar met een transfervlucht naar Amsterdam.
Het is nu echt het einde van een prachtige vakantie, waar we hopelijk nog lang op terug kunnen kijken.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.