dinsdag 30 januari 2018

En nog een mooie dag!

Wauw...tot nu toe treffen we het erg met het weer. Volgens de verwachting is het ook morgen nog mooi en komt er donderdag nieuwe sneeuw. Dit hebben we alvast te pakken!
We zijn vandaag even in Zwitserland geweest en dat ging prima, want de route was blauw (alhoewel wel wat stijler dan in Frankrijk), maar de rest was rood en, gezien mijn ervaring van gisteren, vond ik het niet zo'n goed idee. Jammer voor Bert, want die kan dat makkelijk, maar hij zegt dat hij het niet erg vindt. We zijn ook nog even de route gegaan waar ik gisteren de verkeerde afslag nam en ik snap echt niet hoe ik dat heb kunnen doen.
De meest logische weg was rechtdoor, maar gisteren ben ik linksaf gegaan. Dom, maar ik heb soms niet zo'n goed richtinggevoel.
Vandaag zijn we dicht bij elkaar gebleven. Soms heb ik even angst voor de snelheid, want er ligt een klein laagje sneeuw op een harde en gladde ondergrond. Bert gaat dan als een raket naar beneden, maar ik maak dan wat teveel bochten, in de hoop dat ik mijn snelheid iets kan remmen. Vanmiddag ging het beter en ontdekte ik dat ik een paar dingen van de skilessen vergeten was, zoals goed op de kant glijden als het stijl en ijzig wordt. Ik probeerde dat en toen ging het beter.
Onderweg nog een paar gekken gezien, die in hun blootje aan het skieën waren op minstens 2000 meter. Ze wilden kennelijk gezien worden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.