zondag 28 mei 2017

Aangekomen in Ueberlingen

We zijn zonder ongelukken of pech aangekomen bij de Bodensee. Het weer was erg wisselend: eerst 18 graden en veel bewolking, stortregen en onweer en later 34 graden. Je merkt het alleen als je uit de auto stapt, want binnen hebben we, zoals dat heet met een duur woord: "climat control".
Er waren wat files, maar niet al te lang gelukkig.
Onderweg heb ik nog geld verdiend waar ik meestal geld uitgeef: een plas doen kost in Duitsland €0,70, waarna je een bonnetje van Sanifair krijgt en dat kan je later aftrekken voor €0,50.
Er kwamen net twee bussen bij het wegrestaurant en dan gaan altijd alle dames plassen en maar enkele heren. Die zijn kennelijk iets dommer dan dames, want ik ging achter een meneer aan en die liet zijn wisselgeld liggen. Uiteraard riep ik hem, maar hij liep door en verdween in het herentoilet en ik kon hem daar natuurlijk niet volgen. Aangezien ik toen maar zijn wisselgeld bij het mijne optelde, heb ik zestig eurocent teruggekregen. Ik (hij ook) stopte er een euro in en ik kreeg er dus zestig cent voor terug. Later de bon ingeleverd en vijftig cent van de rekening afgetrokken en dat was winst voor mij! Bert wordt meestal arm van mijn geplas, maar dit keer verdiende ik dus €0,10. Dat is me nog nooit gebeurd!
Morgen gaan we fietsen en hopen op mooi weer en dan maken we ook foto's. We slapen morgen in Lindau, dat heeft Bert net al mooi geregeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.